Saturday 23 July 2022

Come back 2022

Assalamualaikum,

Lamanya tak menulis.👋

Safiya pun dah darjah 4. Alhamdulillah...anak yang baik. Tapi ada perangai juga. 😝Selalu berdoa agar dapat mendidik anak2 menjadi anak yang baik ...yang solehah. Amin.🤲

Sedikit tentang Safiya, saya sedar sejak darjah 1, Safiya lambat membaca dan dapat lancar membaca darjah 3. Darjah 4 saya masukkan Safiya ke kelas tuition (math & English). Baru sebulan belajar. Belum dapat catch-up tp ada improvement..

Nasihat saya sbg ibu bapa yg dalam situasi sama, perlu bantu anak2 yang menghadapi masalah pembelajaran. Macam saya...saya ambil initiatif utk luangkan masa setiap hari semak Dan ulangkaji (guna buku teks). Selebihnya tuition.

Anak tangungjawab kita. Saya akan bantu Safiya..insyaallah. sbb saya tau Safiya boleh berjaya satu hari nanti.

Nanti saya share lagi..tentang Safiya dan insyaallah adik dia, Sufi.

♥️




No comments:

Post a Comment